دانشکده صنایع غذایی  

انتخاب دکتر یحیی مقصودلو بعنوان عضو اصلی هیئت مدیره انجمن متخصصین علوم و صنایع غذایی ایران


جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه نوبت اول انجمن متخصصین علوم و صنایع غذایی ایران روز دوشنبه مورخ ۵ تیرماه 1402 با حضور اعضای پیوسته انجمن و نماینده وزارت علوم به میزبانی شرکت زرماکارون تشکیل گردید و اعضای جدید هیئت مدیره و بازرسین با رای اعضا انتخاب شدند. هیئت مدیره  این انجمن ترکیبی از دو طیف اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و فعالین صنعت و مدیران اجرایی می‌باشند. در این دوره دکتر یحیی مقصودلو بعنوان یکی از هفت عضو اصلی هیئت مدیره انجمن انتخاب گردید.

انجمن علوم و صنایع غذایی ایران از سال ۱۳72 با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گروه  فنی و مهندسی با هدف برقراری ارتباط دانشگاه، صنعت و بخش اجرا، ارتقاء سطح علمی صنعت غذا و زمینه سازی جهت نوآوری، همگام کردن صنعت غذای کشور با تکنولوژی روز دنیا شروع به فعالیت کرد و امروز بعنوان یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین انجمن‌های علمی کشور، یک مرجع غیردولتی مورد اعتماد مسئولان اعم از سازمان‌های دولتی، بخش صنعت، متخصصین و سایر دست‌اندرکاران علوم و صنعت غذا شناخته می‌شود.

این انجمن علاوه بر همکاری‌های گسترده علمی و صنعتی با داخل و خارح،  دارای 5 نشریه علمی پژوهشی مشترک با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور است و تاکنون 29 کنگره ملی و4 کنگره بین المللی را برگزار نموده و سالانه جشنواره علوم و صنایع غذایی ایران را نیز برگزار می‌کند.

 گفتنی است دکتر مقصودلو از سال 1375 عضوپیوسته و فعال این انجمن، استاد برگزیده سال 1390 جشنواره علوم و صنایع غذایی ایران، دو بار دبیر کنگره ملی علوم و صنایع غذایی ایران در سال های 85 و 93 و پیشتر یک دوره عضو اصلی هیئت مدیره انجمن بوده و نشریه علمی پژوهشی فرآوری و نگهداری مواد غذایی را نیز از سال 1388 بصورت مشترک با این انجمن راه اندازی نموده که توسط دانشگاه منتشر می‌شود.



 تاریخ ارسال خبر :   18 تیر 1402 - 08:10    |     تعداد بازدید :   359
 ارسال کننده :   دانشکده صنایع غذایی    |      کد خبر :   16917
تصاویر مرتبط دیگری برای این خبر ثبت نشده است .
      18 تیر 1402 - 08:10    |    کد خبر : 16917